Armenisk lunch och gravid yoga

Fick en lite annorlunda lunch idag. Den tjej som jag delar kontor med skulle hem till sin mamma för att äta lunch och frågade om jag ville följa med. Hon kommer från Armenien och jag som älskar mat och olika kulturer tänkte grymt tillfälle att få smaka något som inte hör till vardagen.

Hon glömde dock säga att det var hennes födelsedag så det var tårta och grejs. Sen var det ju inte bara hennes mamma där utan pappan och hennes bror också. Där var jag mitt i ett främmande kök, mitt i en födelsedags familjemiddag. Lite skumt men kul att göra något annorlunda. Men ha ha ha det roligaste var att det bjöds på köttbullar i sås och bovete. Hennes mamma hade gjort pasta utiifall att jag inte tyckte om bovete. Min armeniska smakupplevelse var köttbullar och pasta, tji fick jag. Kul kul!!!

         


När vi skulle tillbaka till kontoret så var tur i oturen spårvagnen väldigt försenad så vi gick tillbaka. Helt uunderbart. Jag tog till och med av mig jackan.

Efter jobbet tog jag mig till gymmet. Helt själv.... Har gett mig en stor klapp på axeln då sambon bangade. Han skulle "fixa en körkortsfond" till bebben. Ha ha, vilket är lika med jobba över.

Det var otroligt skönt, har varit mega slapp det sista. Min träningspartner fick ju barn och min egna partner har tappat motivationen.

Jag tänkte att jag skulle passa på att fråga personalen på gymmet om de hade några tips etc om träning för gravida. Den första jag frågade, en finnig kille som var kvar i tonåren blev alldeles röd i ansiktet och villrådig
-öh öh öh, det är nog bättre att du frågar någon annan.
Precis som att jag frågat om något pinsamt
En annan tjej pratade väldigt löst om att i bodypump ska man inte träna magen.
Jo det vet jag också men jag var ute efter lite råd sa jag.
Då kom en annan tjej. -Det finns gravid yoga inne i stan.
Men hallå kände jag det vet jag väl. Tackade för mig och lämnade.

Kan de inte ha en liten "lathund" för gravida bakom disken. Det måste ju vara hur många som helst som frågar om råd.

Ja ja, Jag kör på som vanligt fast en lägre växel.





Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Usch det där har jag också märkt. Finns ingenting för gravida i närheten där jag bor. Grymt synd... Blit promenader o lite simning för min del=(



Haha. Ja, magen börjar likna min. haha

2010-03-26 @ 07:40:03
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0