Sjukgymnast

Det gick jättebra hos sjukgymnasten imorse. Hon tryckte och bände, klämde och kände. Det finns en irritation i vä del av bäcken men det är det för tillfället. Angående min lutning på ryggen så sa hon att det kan ha varit en låsning vilket sker ibland när bäckenet är i förändring. Hon hoppades och trodde att jag inte skulle behöva komma tillbaka och det är samma här kan jag lätt säga.

Anledningen till det är det ingen som vet. Det kan ha varit en mängd olika saker och säkert en kombination av både flygning och solstolssittning i fel ställning.

Jag har fått med mig en del övningar för nedre magmusklerna som gör att bäckenet får stöd. Gällande träningen så var det inga problem jag ska göra det som känns bra. Vila är bara en gammal skröna :) Så länge det inte gör ont så är det bra för kroppen. Hon sa det att svaga har det oftare svårare under graviditet och förlossning så styrka och uthållighet är det bara bra om man kan hålla uppe.

Nu nosar jag på sjunde månaden och två gympass i veckan verkar fungera jättebra. Självklart har jag lägre motstånd på allt men svettig blir man och härligt är det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0