Magkommentatorer!

Det är ju ett evigt kommenterande om ens mage. Både på gott och ont. Så länge kommentarerna är av positiv karaktär så är det bara kul att magen uppmärksammas tycker jag. Har läst på ett par andra bloggar där det inte bara är magarna som uppmärksammas utan personernas hela kroppar skådas och bedöms på ett sätt som inte är ok.

 

T ex:

- OJ! Va du har gått upp i vikt! Eller

- Ja, dina lår har blivit mycket större!

 

Och detta ska komma från arbetskamrater eller andra som är mer eller mindre endast bekanta. Om min mamma eller nära vän uttrycker att jag fått dubbelhaka eller liknande det bryr jag mig inte om för dem har man redan en relation till och har troligtvis redan berört ämnen som kroppsfixering vid tidigare tillfällen.

 

Igår på gymmet så var det en härlig gubbe som kom fram till mig. Jag trodde att han skulle fråga hur många set jag hade kvar men istället säger han:

-Du borde äta lite mindre och springa lite mer!

 

Självklart med glimten i ögat och ett leende så jag fattade att han skojade. Jag blev ändå ganska ställd att en muskelknutte gubbe med en massa tatueringar känner en plötslig impuls av att kommentera en kvinnas kropp.

 

Härliga gubbar det finns…!

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad irriterande! Och oftast blir man så ställd att man inte kommer på nåt bra att säga... blir förbannad när folk går o säger "vad tjock du har blivit" (med glimten i ögat)... det är ändå irriterande... men men.. tror man får ta det bara, tyvärr. Finns nog alltid okänsliga personer som kommer säga klumpiga kommentarer.

kram

2010-06-22 @ 14:38:18
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Maria

Alltså jag blir förbannad, som om det hade varit ok att säga så till en ICKE gravid - aldrig!! Jädra puckon, håll klaffen om ni inte har nåt bra att säga. Du är ju min idol som verkligen GÅR till gymmet!! ;-)

2010-06-23 @ 09:20:06
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0