Foglossning…

… eller bäckensmärtor har troligtvis infunnit sig och det med besked. Pratade med barnmorskan idag och hon sa att det jag beskrev var typiska tecken på just foglossning. Det behöver inte ha kommit för att stanna men det är bäst att behandla så fort som möjligt. Det finns ingen medicin då det är ett hormon som påverkar bäckenet men det finns en del saker man kan göra och inte göra. Jag har bokat tid med sjukgymnast i nästa vecka.

 

I måndags blev det riktigt illa och jag kunde helt enkelt inte stå upprätt. Jag gick som quasimodo fast med puckeln där fram. Ryggen kunde inte rätas upp hur jag än försökte så slutade det med en ankstjärt och böjd rygg. Stackars Freddan com fick bära allt bagage…

 

Varken voltaren eller tigerbalsam rekommenderas när man är gravid men värktabletter kan man däremot ta så nu ligger det ett paket alvedon i väskan.

 

Jao, jao Hoppas inte det blir lika illa som för kusinen som använt sig av kryckor nu sista biten på hennes graviditet.

Nu har vi i alla fall kommit hem och det känns alltid bättre att vara på hemmaplan när allt inte är 100%. 

Ser fram emot en härlig sommar som verkar ha infunnit sig i göteborg under tiden vi varit borta. De och det "nya" jobbet gör att man går runt med ett leende oavsett smärta.


Kommentarer
Postat av: Louisé

Lider med dej, Verkligen inte så här man vill känna mitt i all lycka :D .. Men men, hoppas de blir bättre, puss & Kram

2010-06-03 @ 00:01:17
URL: http://shucii.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

hihi läste om din foglossning, och kom ist på att tänka på förlossningen. Har börjat läsa om det i en bok och det står att man ska läsa så mycket som möjligt om det. Men jag känner lite tvärt om att leva i förnekelse eller nått, bara vänta och ta det då. Fast så läser man att dem som är mer realistiska får en bättre upplevelse av förlossningen så vad ska jag göra???!! Blir lite rädd när jag tänker på det. Och läser om hur ont det kommer att göra. Att man tror ett tag att man kanske ska dö så ont det gör osv. Då blir jag fete nervös!! =S

2010-06-03 @ 15:12:41
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0