DO anmälan

Fick igår bekräftat att de mottagit min DO anmälan. Nu är det bara att vänta och se vad som händer tills det att jag blir kontaktad av en handläggare....

Spännande!

Läste en artikel häromdagen i metro ang detta och det stod många anledningar till varför det är så viktigt att anmäla när diskriminering inträffar. Det kan bl a få väldigt allvarliga konsekvenser för det fortsatta yrkeslivet, pension mm. En liten avvisning kan påverka så mycket annat.

Jag är nöjd med mitt beslut att anmäla.

Hjälper det inte mig så kan det kanske hjälpa någon annan.

Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Japp man måste ha med sig ournalen om man ska resa lite längre i slutet. För att sjukhuset där ska kunna få lite bakgrundsinfo om man tvingas föda där osv.



Men tror de har tillg till det via nätet också, men kan nog ta lite tid så de vill att man har det med sig...

2010-06-24 @ 11:03:13
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Helena

Härligt, håller tummarna för att allt går bra.



Hade lönesamtal igår och blev positivt överraskad. Så här blev jag faktiskt inte diskriminerad pga att jag är gravid. skönt med en arbetsgivare som förstår!

kram

2010-06-24 @ 13:58:42
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Jag är stolt över dig att du anmälde för du tänlkte väl först strunta i det. Hoppas det sker en förändring! =)

2010-06-24 @ 21:45:51
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0