Tvättstugan, ett minne blott!

Igår kom jag hem från jobbet blöt, trött och bärandes på grejer. Upp för alla trappor, sorterade tvätten och ner för alla trappor mot tvättstugan med två fulla ikea påsar samt en med tvättmedel och sköljmedel.

 

När man då kommer in i tvättstugan och ser att någon fullblodad idiot tagit en av mina maskiner då för man ju rent av spel!!!

 

Som tur var så fanns det en ledig maskin på andra sidan och tjejen som tvättade just då sa att jag kunde ta den då hon var klar.

 

Hon sa att jag skulle skriva en lapp för det verkade som om personen som tog min tid var ny. Jo jag hade gärna skrivit en lapp men jag bor ju trots allt högst upp och att springa upp och ner EN GÅNG TILL var inte riktigt vad jag hade tänkt göra.

 

Funderade på alla elaka saker jag kunde skriva men beslutade mig för att ringa Freddan och be honom sätta upp en på vägen hem. -Skriv något ARGT!

 

Det bästa är trots allt att idag anländer en toppmatad Whirlpool till min adress :)

 

Det finns en mening med allt och mitt ev sista besök i tvättstugan var tvunget att bli frustrerande så att jag verkligen kan uppskatta denna härliga uppfinning, tvättmaskin.




Kommentarer
Postat av: Maria

Min sista tvättning i gemensamma tvättstugan slutade också med irritation för någon inte fattade att man får ha torkrummet en timme längre än tvättstugan o därför knölat ner alla mina halvfuktiga kläder i ikeapåsarna jag lagt där. Pucko. Men åååh så man uppskattar sitt eget sen!!! Förutom att vi nu i nya huset märkt att tvättmaskinen läcker vatten =/ ORKAR inte med sånt...

Tack för kommentaren, jag blev mkt bättre igår på dagen igen, slö dock men det är inte så konstigt ju. Ha en bra dag i solen!

2010-07-09 @ 12:09:21
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com/
Postat av: Lina

Åh, Ziggy skulle vara ett jättefint andranamn på en liten pojk!



Jag lagade din "mexikanska pasta" igår, yum yum! Det ska jag laga igen, fruktansvärt lätt och gott.



Och förresten, grattis till tvättmaskinen, det måste vara jätteskönt att slippa boka tvättid för jämnan. Speciellt när ni har en liten på väg.



Kram

2010-07-09 @ 21:37:20
URL: http://crazyfrank.blogg.se/
Postat av: anouk - Gravid

Hihi här ligger det inlägget;

http://anouk.blogg.se/2010/june/graviditetsforvantningar.html



kram

2010-07-12 @ 12:43:03
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0