Hos MVC

Var hos MVC idag hos min ”nya” BM. En av de tre som jag tidigare haft men hon har nu blivit ”min” då den andra skall flytta.

 

Allt var lugnt:

Blodtryck – 108/60

Glycos -4,9

Urin – OK

Vikt 68.70 kg

Mage 27

 

Men….

 

Bebisens hjärtljud var inte optimala. Hon höll på länge, lite för länge och lyssna och greja. För mig låter det alltid likadant. Ba bam, ba bam, ba bam!

 

Det låg på 175 vilket är för högt så hon bad mig sitta ner i ca en halvtimma så att vi kunde lyssna igen.

Hon trodde att det berodde på att den höll på att röra på sig så mycket. Efter en halvtimma hade det stabiliserats på 135-140 men hade fortfarande accelerationer in emellanåt. Hon gick för att prata med en kollega.

 

Som tur var var hon nöjd ändå iom att det hade gått ner så pass mycket så jag kunde åka till jobbet och fortsätta dagen som vanligt. Men usch va påverkad man blir. Jag hann tänka allt möjligt hemskt medan jag satt där och väntade på att kollegan skulle säga sitt. BM pratade om att åka in och kolla CTG mm mm.

 

Nu ska jag bara ta det lugnt och HA SEMESTER (efter arbetsdagen är slut).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0