Gravidkonsekvenser…

…Eller allmänna förändringar i kroppen?

 

Många påpekar att man drabbas av det mesta under en graviditet och är något konstigt eller annorlunda som drabbar en så är det troligen pga av just graviditeten.

 

Jag har märkt att jag fått smått tunghäfta det senaste. Det blandat med saknaden av ord som helt plötsligt försvinner ur ens ordbank gör inte det hela bättre. Frågan är om det är tillfälligt, på grund av värmen, på grund av graviditeten eller helt enkelt nåt vanligt som jag bara uppmärksammar just nu….

 

Et par positiva konsekvenser är hudens och kroppens lyster. Naglarna växer och trasar inte sönder innan de har blivit långa (som de gör annars). Huden är jättebra, inga torrfläckar eller liknande och endast ett fåtal finnar dyker upp lite då och då. Och håret….. Vanligtvis så ligger halva mitt hår hos allt och alla jag besöker. Hemma är det en konstant kamp mellan dammsugaren och mina hårstrån.

 

Det slog mig häromdagen att det var längesedan jag rent av såg testar som låg runt och det gäller även vid duschning. Endast ett par hårstrån åker med när ja tvättar håret.

 

Jag brukar i och för sig få bättre hud och naglar under sommaren men man vet ju aldrig så jag lägger till detta som ev gravidkonsekvenser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0