Förlossningsprep!

Då är det vecka 29 och tiden verkar gå allt snabbare. Bara ett par dagar kvar och sen är det semester. Semestern brukar alltid springa iväg och vips så är jag i v 32 och tillbaka på jobbet. Två av mina kollegor har fött i vecka 32, en var planerad och den andra inte. En annan födde i vecka 35 och två födde nyss i v 38. Ja, vi är många som ska ha eller har fått barn i år.

 

I alla fall så har detta fått mig att inse att jag kanske bör börja söka lite information. Jag kom på att när jag tänkte på hur jag gjorde med uppsatser på universitetet så förstår jag lite mer varför jag inte är mer angelägen om att läsa mm och varför den informationen jag trots allt läser, gravid tidningar etc, bara rinner av mig. Det är helt enkelt alldeles för långt ifrån deadline! När en rapport eller uppsats skulle lämnas in så spelade det ingen roll hur tidigt man tänkte att man skulle börja för det var alltid sista veckan som det mesta skrevs och som den faktiska kreativiteten kom fram. Arbetena kom in i tid med hyfsade resultat men… de gjordes färdiga in i det sista.

 

Nu är det ju så med förlossningen att även om beräknat förlossningsdatum är satt så är detta ingen deadline som på universitetet utan denna ”deadline” kan komma att flyttas, fram eller bak.

 

Jag svängde därför in på biblioteket igår och lånade en herrans massa grejer. Mest om avslappning, meditation och Yoga. En profylaxkurs på dvd och en bok om att föda. Jag tänkte att om jag har olika vinklar att ta mig an detta som till exempel via avslappning och yoga så kanske det blir mer lockande. Jag höll på en del med yoga förr i tiden och har egentligen bara lagt det på hyllan ett par år.


Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Vad du e duktig.l Jag låg sömnlös ngn timme i att och tänkte på just detta. Måte ta mig i kragen nu. herregud ungen kan ju komma när som helst. Har läs mig blind på sj graviditeten men ingenting om förlossningen. :(

2010-07-13 @ 09:07:17
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lena

Ett "Gott Råd" fån en blivande Mormor:

"Den" kommer när "Den" är färdig.....

Puss & Kram!

Jag Älskar Dig!

2010-07-13 @ 19:25:46
Postat av: Anna

Läser här ibland, men är dålig på att kommentera, men mitt tips på bra kom-igång-bok inför förlossningen är "Att föda", mycket fakta, men ändå enkel och med en del berättelser från förlossningar, den finns som pocket och är rätt billig.

2010-07-13 @ 21:44:36
URL: http://familjenmafner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0