DO fortsättning

När tiden för yttrande gått ut för det företag som jag anmält till DO fick jag informationen om att de har begärt anstånd. Senast den 9 juli skulle de ha inkommit med sitt yttrande men begärde då istället anstånd via sin advokat. Jag tror att deras anstånd beviljades och att nytt datum blev den 27 augusti. Det är naturligtvis inte kul att det drar ut på tiden så pass mycket iom att BF närmar sig och det hade varit skönt att inte ha detta hängande över sig när man har andra stora utmaningar framför sig.

Jag har i dagarna läst om ett liknande fall där en gravid kvinna nekades anställning pga att hon var gravid. DO har drivit ärendet sedan anmälan kom in i maj i år. Utgången blev positiv för kvinnan och jag hoppas att så även blir fallet för mig.


Artikel från DO


Artikel från GP

Artikel från Aftonbladet


Kommentarer
Postat av: Helena

håller tummarna!

2010-07-31 @ 13:23:04
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Anna

Jobbigt att det drar ut på tiden, men jag tycker du är duktig som anmäler. Det är hemskt att man ska riskera att bli diskriminerad år 2010 i Sverige.

2010-07-31 @ 18:51:34
URL: http://familjenmafner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0