Första smusslet

Har precis kommit hem från en helg med svärföräldrarna. Ska det fortsätta så här i 8 veckor till???

Två gånger innan middagen fick jag värja mig för att klara mig undan vin till maten utan att det verkade konstigt. Det hör också till saken att jag älskar vin och tackar väldigt sällan nej annars. De verkade inte misstänka något eller så är de bara vänliga och ville inte fråga. Jag tror att min sambos mamma bara går och väntar på att vi ska säga det. Egentligen så är det ju inte hela världen om de skulle få reda på det det är ju bara så att man hade velat att det hade passerat 12 veckor så att man kan känna sig lite lugnare. Ska jag vara helt ärlig så känns det också konstigt att berätta det nu när det ändå inte syns eller märks.

Nästa helg är vi bortbjudna till syrran på middag. Hur ska det här gå då? Det är så pass långt dit att det kommer kosta en halv förmögenhet att ta taxi hem. Vilket jag inte är direkt sugen på när jag ändå inte dricker och kan köra. Tyvärr är ju inte det nåt jag tänkt berätta för henne heller innan jag i alla kommit en bit längre in i graviditeten. Då tänker jag att jag kanske kan ställa bilen lite längre bort och låtsas som att vi får skjuts dit och hem men vem skulle i så fall göra det??? Nä det går nog inte heller. Sambon säger att jag helt enkelt ska säga att vi tycker det blir så krångligt att åka kommunalt och dyrt med taxi så vi tog bilen. Det är bara det att jag inte tror att den går hem…. Jag tror att hon blir lite besviken om hon planerat att vi skulle festa lite hemma efter middagen vilket jag tror att hon tänkt sig. Ahhh detta smussel….


Det finns en annan sak att tillägga idag.

Från att ha varit JÄTTE gravid i två veckor och haft alla symtom som finns på denna jord (Skriver mer om detta en annan gång) känner jag nästan inte nåt efter att jag fått det bekräftat. Det är nästan så jag undrar om jag verkligen är gravid…..

Ibland känns det som att det är för bara för att vara sant. Vågar inte riktigt hoppas på att det kommer gå vägen ifall det inte gör det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0