Mjölkfri ersättning

Nu blir det inget mer av den varan. Vi köpte NAN 1 nu när vi är på sista burken av mjölkfriersättning så att vi kunde varva innan vi slutar helt med den ersättning som han fått sedan länge. Under ett par dagar har vi bara gett Oliver NAN. Det har funkat jättebra och han tycker om det, dessutom har han nästan slutat spy. Igår gav jag honom en flaska av den mjölkfria och hej va han spydde. Inte en två eller tre gånger utan många fler. Han spydde vid varje måltid därefter även om han då fick NAN. Vet inte om det verkligen kan påverka honom så men det enda jag kan härleda spyandet till är den mjölkfria ersättningen. Nu på morgonen fick han NAN och inget spyande. Inte ens pyttelite i samband med rapning. Från och med nu blir det NAN!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Blev lite förvirrad av ditt inlägg men du menar att han spyr inte av nan? =) Vad skönt att du hittat något som funkar. Jag märker att Isak får mer magknip när han får ersättning och då när det händer är det semper jag ger. Kanske är nan snällare mot magen. Fast nu har jag köpt ett helt paket med semper och samtidigt är det kanske normalt när det är annat än min mjölk han får. Har ju hört barn som börjat baja mindre när dem får ersättning och att det är normalt. Längtar så till smakportionerna. Spännande och se deras reaktion. =)

Kram

2010-12-17 @ 11:22:17
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com
Postat av: Sara

Oj va barn kan reagera olika. min Alvin blir hysteriskt dålig i magen av NAN, likadant med grannens pojke... Men skönt att hitta något som funkar =)

2010-12-30 @ 11:04:40
URL: http://sholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0