Lussebak

    

Det var ett halvt företag att baka med Oliver. Allt hängde på tajmningen. När jag gjorde degen så hade jag honom i babybjörnen och det funkade sisådär. Trodde att han skulle somna men det hände inte. När det jäste så fick han mat och då tänkte jag att han somnar säkert efter det, men nej. När det var dags att kavla ut degen och jag skulle börja kladda med deg och mandelmassa då kände jag att det blev för mycket med en gnällig bebis i babysitter och bak. Jag lade honom i hans vagga och som tur så somnade han. Jag fick springa in ett par gånger för att få honom att somna om men när sista plåten skulle in då gick det inte längre.

Men bullar blev det.... se recept nedan.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0