BVC och Liseberg

Idag har jag och Oliver varit på språng hela dagen. På förmiddagen var det dax för mat och sömn utbildning på BVC. Nu är vi experter :)


Snart är det dags för smakprover. Vi har ju redan fuskat med puré och messmör men sen ska det testas och testas. Tydligen säger nya rön att barn som börjar med smakprover redan från 4 månaders ålder äter en mer varierad kost vid 18 månader. Jag är inte sen att haka på detta. Tycker det är så roligt att få ge Oliver mat och han är ju så glad när han får äta purén.


Efter informationsmötet var det dags för tvåmånaderskontrollen. Allt såg bra ut och Oliver smilade in sig hos läkaren. Vikten var på 5860 g och han var 61 lång.


Åkte direkt från BVC till stan och mötte upp de andra mammorna för en fika på Universeum. Oliver sov som vanligt när jag träffar dem. Jag fick tom väcka Oliver för att ge honom mat innan vi skulle ut i kylan.


Liseberg var upplyst av 1000 och åter 1000 lampor. Det är så himla vackert. Tyvärr var det så sjukt kallt och trots termotights ville inte kylan ge med sig. Nästa gång blir det termobyxor...








Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Fast din plutt är väl inte 4 månader än. =) Och du börjat redan? Själv vågar jag inte det men dem är tydligen som mest nyfikna vid 4 månader så man ska börja då. Men klarar deras magar det nu? =/

Kram

2010-12-10 @ 13:22:38
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0