Vila är överskattat...

...verkar min kropp tycka.

Jag har sedan en tid tillbaka vilat lite då och då på eftermiddagarna. När jag hade semester så gjorde det ju inget att läggdags var efter tolv nån gång. Nu har jag fortsatt vila en sådär 20-30 min efter jobbet. Varje natt sedan i söndags har varit hemskt. Kan inte somna (vanligtvis hinner huvudet inte nudda kudden innan jag somnat) och sen när jag väl lyckats somna så vaknar jag x antal ggr per natt och kan inte somna om. Jag vaknar inte pga att jag behöver gå på toa eller är törstig etc utan bara helt utan anledning. Igår däremot så struntade jag i vilan. Jag somnade som vanligt och sov genom hela natten.

Idag skippade jag vilan igen, låg endast med fötterna högt under tid på grund av svullnad. Kan ju se det som en typ av vila. Hoppas härmed på att jag får en härlig natt som förra.




Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Skönt att höra faktiskt. Att det liksom inte är ett måste. =) Vi har ju inga spec problem med förlossningen heller. :)

Ja i malmö så får man alltid 2 ultraljud på sjukhuset.

Ett som görs Rutinultraljudsundersökning vecka 18 - 20 och andra, Rutinultraljudsundersökning vecka 32-34. Fast som det ser ut nu blir det ett ytterligare ultraljud fast privat, (läs senaste blogg inlägg) =)

2010-08-04 @ 21:20:49
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Helena

Jo, det gick bra hos BM. Bebis hade vuxit på bra, låg precis på kurvan förra gången, nu lite över (men inom intervallet). Hjärtljuden var bra och starka. Har varit lite nervös denna veckan för det har varit så lugnt i magen, fick grymma förvärkar i söndags (som har fortsatt med lite ont under veckan) och BM trodde att dessa gör att bebis blir lugnad, h*n tror att jag är uppe o går eller nåt. Skönt att hon tog min oro på allvar och sa att det är bättre jag ringer en gång för mkt än för lite..

Men allt verkade jättebra iaf, starka hjärtljud och bebis rörde sig jättemkt i magen sa hon så jag har inget att vara orolig för.

Bokade in resterande bm-besök oxå.. känns jättekonstigt att jag ska dit 4 oktober - haha, hoppas på att bebis kommit redan då (Bf 28 sept ju) men jag går säkert över tiden :-)

kram

2010-08-05 @ 09:29:04
URL: http://tausert.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0