Tron på mänskligheten

Tittade på en dokumentär där en engelsk journalist följde aktiva nazister i USA. Det hela var surrealistiskt och dessa personer var inte förankrade i verkligeheten. Argumenten de hävde ur sig för att försvara sina tankar och handlingar var helt bottenlösa. Man blev rädd... Att såna här människor får ha barn var en av tankarna som jag tänkte. Detta HAT! som de sprider och vill få andra att känna är skrämmande. Många av barnen i familjerna fick alltså ett handikapp för framtiden då de inte kan ha ett öppet sinne för andra människor. Tänk skolan, umgänge, jobb, fritidsaktiviteter. Allt är färgat av det hat som deras föräldrar sprider. Fascinerad som jag är av människors beteende så var jag tvungen att titta färdigt på dokumentären trots att min tro på den goda mänskligheten fick sig en törn.

Det krävdes inte så mycket för att jag skulle känna en bra känsla igen....

Att hat och negativitet faktiskt motarbetas av goda människor. En Norrländsk gubbe, Tore nånting, var igår morse med på nyhetsmorgon. Han berättade hur invånarna i Umeå (?) tagit saken i egna händer när de kinesiska bärplockarna befann sig i en stor kris. Byborna samlade in bullar, kakor, filtar mm till dessa människor i nöd. De försökte engagera polis och andra myndigheter. Och de lyckades få kommunen att engagera sig.

Härligt att se!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0