Skogens rikedomar

Igår var vi och besökte pappsen. Tydligen hade det regnat så mkt som 50 mm i GBG. Där vi var, ca 30 min därifrån var det otroligt varmt och sol/moln hela dagen. Vi gick ut i skogen för att leta diverse gott och vi fick lite blandad kompott (oj rim).

Kantareller, Hallon och blåbär.

Jag blir liksom helt salig när jag ser alla gulingarna som gömmer sig under grästrån mm. Trots en stor bulle kunde jag inte sluta att står dubbelvikt och leta och leta och leta. Som tur var gav det lite utdelning så ja fick lön för mödan. Blåbär var det lite sämre med. Hallonen däremot.... Jag har nog aldrig sett så mkt hallon på en och samma plats. Det värsta var att det fanns så otroligt mkt gamla, ruttna, torkade bär. Dvs de har inte plockats (!), skäms på folket i området. Jag plocka så mkt jag orkade det var ju som sagt sjukt varmt.



Kantarellerna rensades och ska frysas.




Hallon- och blåbärspaj!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Åh, älskar svamp!!!



Gu vad jag blev sugen på paj. Ja direkt på min semester måste det bli mycket bak. =O Men hjälp, har man inte gått upp tillräckligt tss...

2010-08-08 @ 10:12:29
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: anouk - Gravid

men gud hur orkar du böja dig ner o plocka bär o svamp? haha... jag brukar också göra det men går inte ens att tänka tanken i år. lol

2010-08-08 @ 23:10:26
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0