Mardrömsnatt

Vaknade ca 1 och en halv timma in i sömnen av en smärta i mitten av revbenen. Smärtan kom in i drömmen och fick mig att vakna. Jag försökte ligga på rygg, vänster respektive höger sida men inget verkade fungera för att få det att gå över. Det blev värre och trycket över bröstkorgen ökade. Satt upp för att lätta på trycket. Blev bra orolig, gick på toa och hoppades på att få lite hjälp av dragningskraften. Det mildrades lite och jag lyckades slumra ett par minuter för att sen vakna och då var det värre. Smärtan varvades med illamående och svårt att andas och jag tyckte att det drog sig vänster ut över bröstet. Jag sa till Freddan, som jag väckt vid det här laget, att jag hoppas inte att det är en hjärtattack.

 

Jag var samtidigt så fruktansvärt trött och kunde trots allt somna efter en stund.

 

På morgonen var jag helt utslagen, som om jag utkämpat ett krig under natten. Jag är fortfarande väldigt trött och har liksom inte kommit igång riktigt. Smärtan och illamåendet är borta. Jag pratade just med barnmorskan som sa att det jag beskrev var typisk för en blodpropp men som tur är så är det knappast det då en sådan smärta inte klingar av. Jag fick rådet att ringa till specialförlossningen om det skulle inträffa igen så får de hjälpa att lokalisera vad det är. Hon trodde att det kanske hade något att göra med magsäcken och att den tryckte på.

 

Ja, vad vet jag…

 

Hoppas att det bara var en engångsföreteelse. Nu ska jag ta det lugnt resten av veckan.


Kommentarer
Postat av: Helena

Usch vad läskigt!!! Håller tummarna för att det "bara" var bebis som tryckte på nån nerv eller nåt organ..



kram

2010-08-11 @ 13:19:40
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: anouk - Gravid

Usch lät inte alls trevligt.



Nej visst är det hemskt ändå? att alltid beh känna och oroa sig för att man gör fel. blä. Och det kommer säkert inte bli enklare när väl ungen är här; då kommer alla säkert påpeka allt de tycker man gör rätt o fel i blöjbyte och matning osv osv...

2010-08-11 @ 17:03:39
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

fy vad räligt! =( Verkar som allt börjar komma nu alla problem i graviditeten osv phuh... =(

kram

2010-08-13 @ 18:55:30
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0