Lördag

Hösten har kommit... 9 grader ute på morgonen men så härligt friskt och gott.

Jag överlevde natten trots att jag åt en sjukt stark vitlökssås igår kväll. Trodde att det skulle medföra en massa Gaviscon men jag lyckades avstyra det med lite vatten och somnade sen om igen. Vi hade film och pizza kväll igår med ett par kompisar. Trots en liten på 7 månader så märktes det knappt att han var med. Välling vid 8 och mindre ån en halvtimma senare var det tyst. Han sov så gott i vår säng som omvandlats till ett fort så att han inte skulle falla ur. Inte ett ljud på hela kvällen,  Fick höra idag att han vaknade till på vägen hem men sen lyckats somna om och sova hela natten igenom och vaknat först vid 6,30 imorse.

Det är härligt om man kan få in en sån rutin så man inte alltid måste gå hem när barnet ska sova. Har man kompisar i liknande situation så innebär det att man kan umgås mer än nån timma här och där.

Tummen upp för bra sovrutiner :)

Idag väntas 1-års kalas på dagen och sen till mamma o´co för sill och "potäter-afton". De har odlat eget i trädgården och nu är det sista skörden som kan avnjutas. Jag har gjort två sillröror och köpt lite annat. Gott ska det bli.

Nä nu ska här målas naglar.

Trevlig Lördag!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Åh vilken trevlig kväll ni verkar ha haft och även idag. =)



Ja man hoppas verkligen att man får sånna rutiner! Härligt härligt!

2010-08-28 @ 12:10:03
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Carolina

Purjo sill röran var asa gooood =)

2010-08-29 @ 13:22:32
Postat av: Maria

Ja det där hoppas jag också, vi har några vänner som jämt packar ihop sig o åker hem när det är dax för lillan att sova, hoppas man inte blir sån själv...

Lite mysigt med höst ändå - fast idag är det sommar i Skåne =)

2010-08-30 @ 16:32:14
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0