Hos MVC

Idag var jag hos BM med följande ”resultat”

 

Blodtryck: 111/64

Vikt: 71,3 kg

Mage: 30

Bebis: 135-145

 

Barnmorskan sa att det verkar som om kurvan är utmätt från mig, ha ha. Rakt mitt på igen…

Hon kollade även hur bebisen låg. Just nu är huvudet ner och rumpa upp men fortfarande mycket rörlig så det kan förändra sig.

 

Hon pratade lite om förlossning och vad jag har för tankar etc. Berättade att jag har en god känsla inför förlossningen och mycket efter att min väninna berättat om en hennes faktiskt positiva upplevelse. För mig är det viktigt att kunna tänka positivt och BM menade att ha sådana målbilder gör att mycket lättare. Hon berättade om en kvinna som hade en båt på havet som målbild. För varje värk gungades båten närmare hamn…

 

Kan funka det också :)

 

Det finns något som heter Signekursen som hon rekommenderade starkt. Man kan ladda ner instruktioner på nätet så jag tänkte göra en google sökning senare. Det har med andning, avslappning mm att göra. Det fanns även anvisningar för partnern med olika massagtekniker mm.


Kommentarer
Postat av: Helena

åh det ska jag kika på med.. var också hos BM idag :-)



kramis

2010-08-04 @ 14:36:27
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Lina

Tack så mycket! Jag fick en symaskin i födelsedagspresent när jag fyllde 25, jag älskar den!



Vad spännande det är att följa bloggen och bebisens utveckling. Inte så långt kvar nu!



Kram

2010-08-04 @ 20:42:52
URL: http://crazyfrank.blogg.se/
Postat av: anouk - Gravid

ja just det! varje kväll tänker jag att jag ska kolla in den där signekursen. men glömmer lika fort igen. tack för påminnelsen:D



Nej det är trist att vissa saker "undanhålls" som om det inte vore ok att prata om...=/ Bristningar drabbar ju faktiskt de flesta.

2010-08-04 @ 23:17:41
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

själv följer jag den övre kurvan =) Var hos bm idag. =)

2010-08-05 @ 14:45:44
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0