Föräldragrupp

Föräldragruppen igår var jättebra. Alla verkar härliga och det är många som har liknande funderingar kring förlossning och ammande mm. Det är kul att vara runt personer som är i samma situation. Alla kommer vi att föda med bara några veckors mellanrum. Man kanske rent av springer på någon i korridoren på BB.

 

Jag undrade lite över miljön på förlossningen. Jag känner att jag behöver en typ av bild för hur det kan komma att se ut. Jag gillar inte riktigt sterila sjukhus (vem gör det egentligen?). Man kan känna sig ganska utlämnad och när det ändå är så mycket känslor som är i omlopp så är det skönt att ha koll på delar av det. Jag ser framför mig dessa vita väggar med en massa monitorer och slangar. Skrik och gap. Kanske en panikslagen pappa som rör sig hysteriskt i korridoren. Bebisar som skriker. Barnmorskor som rör sig fram och tillbaka med rappa steg och instrument och journaler i famnarna.

 

Ja kanske inte den mest uppiggande bilden. Sen har vi min positiva miljöbild som med hjälp av gårdagens barnmorska nu finns på näthinnan.

 

Det är sååå lugnt sa hon…!

 

Den mest realistiskt bilden finns nog någonstans där i mellan.


Kommentarer
Postat av: anouk - NeverEndingPreggo

Har ni inte så ni kan pka in t Förlossningen o kika? Kolla upp det... de brukar ha "öppet hus" en timme i veckan så man kan få komma in o se hur det ser ut.



Vi hade inte det pga att de renoverade, men jag åkte ju in en gång med sammansdragningar och det lugnade mig att få se hur rummet kan se ut osv...

2010-08-18 @ 14:56:32
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja där ser man, man kanske kan kolla glukosen på andra sätt också...

Jorå jag mår ganska bra, inte så mycket att klaga på. Jag börjar dock som du sa känna mig väldigt gravid helt plötsligt, magen är ivägen, det stönas när jag reser mig eller måste böja mig och många rörelser är liiiite mer besvärliga helt enkelt. Men - har man haft det så pass bra som vi ändå har så får man väl tåla lite krämpor på slutet. Så länge det stannar vid lite... =/



Och som Anouk sa, ring BB o fråga om ni får komma dit! Där jag ska föda har de öppen visning med information en gång i veckan.

2010-08-18 @ 22:16:22
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0