Dagens tips

Jag har varit och köpt BH-bands-förlängare som jag tycker är en grymt bra uppfinning för oss gravida som snart skall amma.

 

Fick höra om dessa från en väninna som just slutat amma. 50 kr kostar dem på Lindex och man får tre stycken.

 

Dagens andra tips, som kommer från samma tipsrika väninna, är att införskaffa toppar med knappar på. Man kan amma utan att behöva dra upp toppen och visa magen eller dra sönder elasticiteten i urringningen om man drar ner den för att föda den lill*.

 

Med dagens mode så funkar det bra med helt vanliga toppar som har lite löst tyg över magen och är tighta på resten. Man vill nog knappast ha en massa tighta toppar ändå första tiden efter att bullen lämnat ugnen ;) Jag beställde två sådan häromdagen. Perfekt, kan ha dem nu, kan ha dem under amning och kan även ha dem under tiden som jag kämpar mig tillbaka till min forna figur :)

 


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jamen det är smart tänkt. =) Jag har ju men kvar listan, och en del grejer kan jag inte packa nu som vissa kläder och ex tens. Det får ju bli när vi åker in eller så får sambon åka och hämta det sen. =)

2010-08-27 @ 11:31:43
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

samma här, tycker faktiskt tuggisarna är mycket mycket äckligare. =) Jag sköljer bara munnen med vatten efter och håller för näsa när jag dricker! Klockrent! =D

2010-08-27 @ 11:34:17
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

Missade du livet på bb, gjorde inte mycket för man blev konstigt nog lite deppig efter programmet. Handlade om för tidigt födda barn och jag tyckte det var rätt jobbigt att se. Då började mina tankar på, tänk om vi skulle förlora vår son. =O Allt skulle krossas och så blev man så ledsen. Jag har hela tiden varit inställt på att allt kommer gå bra och så kommer detta. Phuh.. =(

2010-08-27 @ 11:37:09
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

Ja det är rätt, man behöver inte köpa en massa dyra amningskläder. Jag köpte dock 2 amnings toppar på h&m men var mest något att ha under något annat så att säga och ha det enkelt på sjukan. Väl hemma är det inte så mycket man behöver ha, kommer nog bara ha på mig en sport topp och dra upp den när tutten ska fram och när man väl är ute så tyckte jag det var smart med knappar. Får bli lite skjortor osv. Men det köper jag då när det är dags. Ett annat tips är ju att fortsätta använda gravid kläderna efter, tror inte man vill försöka sig på sina vanliga kläder på ett tag. =)

Kram!

2010-08-27 @ 12:08:29
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0