BM

Idag ska jag träffa BM. Nu är det troligtvis sista gången som jag träffar någon som inte är ”min”.

 

Trots att de har en lista över saker som de ska gå igenom så tror jag att det är vissa som missas när man hoppar runt som jag har gjort. På föräldragruppen hörde jag talas om ett papper som man måste ha med sig till förlossningen gällande den blodgrupp man har. Där satt jag som ett fån och undrade vem, vad, hur…

 

Idag måste jag komma ihåg att fråga efter det.

 

En liten parentes dagen till ära. Ytterligare en är gravid på jobbet.” The baby factory”! Det är helt otroligt. Det bästa är dock att det kanske finns möjlighet till tjänst senare för min del. Med så många som är föräldralediga så kanske det behövs förstärkning inom vissa avdelningar. Ingen har sagt något konkret men jag kan ju alltid hålla tummarna och hålla en nära dialog trots att jag är hemma.

 

Jag skulle lätt kunna tänka mig att hoppa in och jobba deltid, kanske 40%, efter ett halvår eller så. Nu vet jag ju inte hur jag känner sen. Det kanske rent av är otänkbart när man är där dels på grund av att man inte vill sen att det ska ju passa för Freddan också. Vi tar en dag idag och det som står först på tur nu är BEBIS! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0