Blodutgjutelse, föräldragrupp och kultur!

Efter att jag tvättat ansiktet på morgonen så ser jag en droppe blod på magen. Åh snacka om att bli förvånad. Det var näsblod, bara så där. Det slutade ganska snart och det var inte så mycket heller men just att det droppar var läskigt. Jag har aldrig blött näsblod tidigare. Jag har sedan jag blev gravid varit känslig i näsan och det har alltid kommit lite rött om jag snytit mig men inget sånt här. Kalldusch…

 

Idag väntar första föräldragruppsträffen. Det är en hel halvdag. Jag har egentligen ingen aning om vad som väntar förutom fika och prat om förlossningen. Det känns lite som en kurs iom att det är sån lång tid. Det är så himla skönt att inte behöva känna ångest för att lämna jobbet. Jag har ju fått klartecken fr både chef och personalansvarig att så länge jag sköter jobbet så behöver jag inte ta föräldraledigt för att medverka på dessa grejer. Så tidsmässigt behöver jag inte jobba in det men jag får helt enkelt se till att vara mer effektiv :)

 

Efter ”kursen” är det dags för det årliga Göteborgskalaset, numera kallat Kulturkalaset. Lite blandad kompott av olika kulturformer på en sådär 40 platser över centrala Göteborg. Vi tänkte kolla in lite stand up m Wahlbeck, Özz m fl och sen lyssna på lite Göteborsk musik med Timo Raisänen och José Gonzales.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vda ku. med föräldrar grupp! Tyckte det var super nyttigt och spec för sambon som inte var lika påläst som mig. Ha ha på vägen till kursen så rabbla jag upp en massa som jag trodde dem skulle ta upp och mycket riktigt så stämde allt haha. Han tyckte jag var grym ;) hehe

Kram!

2010-08-10 @ 16:29:58
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0