4 år och kyrka

Idag firar jag och Freddan fyra år tillsammans. Många resor; geografiskt, känslomässigt och rent mänskligt.

Vi har trots allt inte gjort nåt speciellt för att fira. En härligt middag och en lugn och skön kväll i soffan fick räcka. Nästa år blir det nog lite Champagne och annat däremot.

Idag har vi varit på dop. Min kusins lilla tös som föddes i midsomras har nått dopålder. Mycket musik som bröt den annars ganska stela kyrkokänslan. Bland annat sjöng syrran "Av längtan till dig" ackomanjerad av mamma. Fint så fint. Gravidhormoner eller inte så var det svårt att hålla tårarna tillbaka. Vi kommer troligtvis inte att döpa men jag tar ställning till det om ett tag. Varken jag eller Freddan är kristna och att stå och ljuga i kyrkan känns som den ultimata lögnen. Så länge jag inte är säker på att jag vill att barnet ska ingå i kristus församling eller liknande så kommer jag inte kunna ha ett dop. Ett namngivelseevent kan va minst lika givande och bekräftande.

Lilltösen är jättesöt och hon sov genom hela ceremonin. Bilder kommer inom kort (har ingen sladd i närheten).




Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Det är från Ikea. =) Missa du det. Vet inte vad den heter men finns bara en sort där. :)



Hi hi...tack... ja det är ju några veckor kvar phuh... och inte många som förstår en och bara ja så är det att vara gravid. :-(

2010-08-15 @ 21:29:26
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Helena

Grattis till jubilarerna :-)



Vi har inte bestämt hur vi gör med dop heller. Ingen av oss är kristna men gifte oss i kyrkan eftersom det kändes mer "äkta" för oss. R har uttryckt en önskan om att döpa bebis för att han tycker det är en tradition. Jag känner att det inte gör mig något om bebis är döpt i kyrkan så är det viktigt för R så gör vi nog det.. men tror att han börjat vackla lite.. Vi får se.. Vi har en dopklänning i släkten som jag och alla mina kusiner är döpta i (allas namn broderade på klänningen) - ev skulle det vara för att bebis ska få stå med där..

Men men.. vi får se..



oj nu blv detta långt haha

kramis

2010-08-16 @ 07:12:33
URL: http://tausert.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0