V18

Idag går jag ju in i vecka 18 och det är bra konstigt att jag fortfarande inte har någon vidare mage. Det är skönt att höra att det inte bara är en själv, men ändå..

Jag tycker att det är lite konstigt med tanke på allt som tydligen ska ligga därinne nu när det är nästan halvvägs. Livmodern är stor som en nätmelon och bara bebisen är allt mellan 14-20 cm beroende på var man läser.

Hur kan detta gömma sig i magen?

Det kanske ligger och trycker mot ryggraden eller så är allt fullkomligt ihoptryckt och helt enkelt delar på platsen.

Imorse vaknade jag och upptäckte det skummaste hittills. Jag hade en liten kula på höger sida av magen. En kula som ungefär hade samma storlek som en liten apelsin. Alien mage! Jag var tvungen att be sambon känna på den. Det var verkligen en liten kula. Ca 30 sekunder senare så hade den gått tillbaka och magen var som vanligt. Jag undrar om det kan ha haft något samband med att jag låg på sidan och "det" i magen samlat sig på höger sida. Mycket skumt.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

hihi vad skumt, kan det vara bebis som sticker ut redan?? =O

2010-04-18 @ 16:06:36
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0