Tidig påskhare

I år var påskhararna tidiga. Det ringde på dörren här på kvällskvisten och utanför stod en mamma och en systeryster. Med fjädrar i håret lämnade de över varsitt ägg till mig och sambon.

Alltid kul med oväntat besök :)

Själv satt jag och snickra ihop ett par ägg som skall användas i helgen. Snickra va la att ta i men jag la upp godis mm. Jag hade tänkt lura ut herrskapet på påskäggsjakt. Kartor, info och ägg är nu klara, hi hi.

Har man inte barn får man behandla andra som de, ha ha. Nä skämt och sido jag hoppas att det kommer var uppskattat.

Mitt i påskharensbesök stod jag i sill görat. Min faster gav mg ett recept en gång på purjosill.  Med lite modifikation är det nu gottigottgott. Jag brukar göra det inför helger som jul, påsk och midsommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0