Resa

Nu har jag äntligen fått bokat resan till Gran Canaria. Efter många timmar i telefon med arbetsförmedlingen och försäkringskassan samt egen research på internet så har jag fått ledigt från min arbetspraktik. Snacka om att vara lik livegen när man är arbetslös. Jag ville inte lämna resan till längre fram utifall att något skulle hända som gör att jag inte kan flyga. Hade jag däremot velat åka när jag endast är arbetssökande och inte på praktik då blir jag avskriven :O

 

Konstiga regler och som en på arbetsförmedlingen sa ” Det är tråkigt att slösa kraften just på det istället för att bearbeta sorgen.”

 

Iom att det rör sig om dödsfall så får jag i alla fall möjlighet att ta EAV- ledighet (enskild angelägenhet av vikt).  Enligt Försäkringskassan så är antal dagar i en kortvarig EAV- ledighet inte reglerat utan det får bedömas av anordnaren. Tack och lov så har jag mer än mänskliga ”chefer” som självklart godkänner att jag åker till min familj när situationen är som den är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0