Brännande känsla

Den här brännande känslan är konstig!

Rakt över magen på huden så har jag en otroligt brännande känsla. Det är liknande som om man smörjt in sig med aloe vera eller tiger balsam.

Ibland blir det så varmt att det känns som att det ska vara jättevarmt när jag tar på huden men den har samma temperatur som övriga kroppen. Ibland kan det liknas vid känslan som om man bränt sig i solen. Huden i sig gör inte ont vid beröring.

Jag nämnde detta för barnmorskan redan i vecka 6 men hon menade på att det är många "biverkningar" som kommer med graviditeten och detta är väl en av dem. Jag har kollat runt på webben, frågat vänner och bekanta men inte känner riktigt igen det. Vissa har haft en liknande känsla i slutet av graviditeten då huden varit väldigt utspänd eller bebis sparkat på nerver som ger en brännande känsla men inte så här tidigt.

Jag kom på då at det är ju bra om jag frågar nån som har samma gener som mig, MAMMA!
Men, nej inget där heller!

Ja hopp om någon hittar lite info om detta så skulle det vara kul att veta vad det kan vara. Det är ju ingen diffus känsla utan ganska påtaglig och den kommer och går under dagen ibland är det flera dagar på raken. Nu har det gått mer 10 veckor med detta och jag undrar vad det är.




Kommentarer
Postat av: anouk

Hmm inget jag heller hört talas om?=/

2010-04-17 @ 23:15:09
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0