Barnsaksdjungeln

I förra veckan blev jag erbjuden att köpa ett babyskydd (bilbarnstol) av en tjej på jobbet. 200 kr, vilket är nästintill ingenting om man jämför med de som finns i nuläget. Billigaste som vi kollat på har varit 2500 kr. För en sak som kan användas i max 9 månader :O!!!!

 

Vi började kolla på blocket mm, kolla stilar, storlekar, trepunkts fäste, ställningar, bas ja ja ja hela det tjötet. Det är verkligen en djungel därute. Det slutade med att vi tackade nej till erbjudandet och kände att det blir nog en BRIO för 1300 kr istället. Det var en butik som köpt upp ett restlager. Tog en fika med en väninna på fredagen och berättade om detta virrvarr av saker att tänka på. Hon erbjöd då att vi kunde låna hennes. Tack tack J Slapp vi tänka mer på det.

 

Det bästa med detta nu är att jag fått en spark i baken när det kommer till att titta på babysaker. Tidigare så har informationen runnit av mig iom med att det inte funnits ett gediget intresse. Första besöket i en barnvagnsaffär var mer än obekvämt.

 

Jag har fått några points under helgen när vi varit ute med vännerna och deras vagnar mm. Beväpnad till tänderna med nyfunnen information ska jag nu in i barnsaksdjungeln.

 

Vagn

Trehjul/fyrhjul

Fasta/rörliga

Duo/Enkel

Märke/annat märke

Fast Handtag/Rörligt handtag

Mjuklift/Hårdlift

 

Och sen….

 

…vilken färg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0